Song for a Raggy Boy

Jag har inte tid att skriva nu heller, för jag måste verkligen plugga! Jag har ett megastort prov i företagsekonomi imorgon, och massa annat plugg den här och nästa vecka. Så tyvär kommer det bara bli korta inlägg under veckodagarna.


På engelskan nästa vecka ska vi redovisa om något som man tycker om.
Det lutar just nu åt filmen Song for a Raggy Boy. Filmen är verklighetsbaserad, och utspelar sig på katolsk ungdomsanstalt på Irland i början av Andra Världskriget. Av alla filmer som jag har sett, är Song for a Raggy Boy den som har varit känslomässigt jobbigast. Jag har aldrig gråtit så mycket. Jag låg i mammas knä och grät i minst en timme efter filmen var slut. Jag förstod verkligen inte, utan att avslöja slutet, hur fan människor kan vara så störda. Att veta att detta har hänt på riktigt, gjorde mig självklart ännu mer förbannad och upprörd. Även om filmen var hemsk, var den också otroligt bra, just för att den var så... jag vet inte hur jag ska beskriva det, men det får en att känna så mycket, alla möjliga känslor väller upp. Ni bara måste se den!

Ojoj, nu blev jag lite ofokuserad på vad jag egentligen skulle göra när jag kom hem efter skolan. Nu ska jag gå och dränka mig själv i mina skolböcker. Hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0